Like A Dream
D'Boss!

Hi I'm Munirah. seventeen years old. The owner of this blog. Please Follow my blog



Entries About Linkies Stuff


Reminder!

Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Hidup Jangan Bersedih


Catatan ni irah amik dari blog irah yg dlu photo likeadream_zps5de02682.jpg

 hidup ini bukan untuk bersedih.. jangan bersedih! sesungguhnya rasa sedih akan selalu mengganggumu dgn kenangan masa lalu, akan membuatmu khuatir dengan segala kemungkinan di masa yg akan datang, dan akan menyia-nyiakan kesempatan mu pd hari ini. Jgn bersedih! sesungguhnya rasa sedih hanya akn membuat hati menjadi kecut, wajah menjadi muram, semangat akan padam dan harapan akan menghilang.

 Jgn bersedih! kerana kesedihan akan membuat musuh gembira, membuat kawan bersedih, membuat orang yang mendengki senang dan membuat hakikat2 yang ada berubah. Jangan bersedih! sesungguhnya rasa sedih sama dengan menentang qhada dan menyesali sesuatu yang pasti, jauh dari sikap lembut dan benci terhadap nikmat.

 Jangan bersedih! sesungguhnya rasa sedih tidak akan pernah mengembalikan sesuatu yang hilang dan semua yang telah pergi, tidak akan membangkitkan orang yang telah mati, tidak mampu menolak takdir dan tidak mendatangkn manfaat. Jangan bersedih! sesungguhnya rasa sedih itu datangnya dari syaitan dan kesedihan itu adalah rasa putus asa yang menakutkan, kefakiran yang menimpa, putus asa yang berlanjutan, depresi yang harus dihadapi dan kegagalan yang menyakitkan.


 photo likeadream_zps5de02682.jpg